joi, 30 decembrie 2010

"PENULTIMELE" de Ion MURGEANU







PISICA PE ACOPERIŞ
(romanţă inutilă)






Şi da şi nu şi mai mult da
Aşa intra în viaţa mea
Pe trecere la stop cum traversa
Cu mers uşure şi galiş!
Pisica pe acoperiş...

O chema Lili, Liliana;
I-am spus că sunt de meserie-ndrăgostit.
Şi ea mea spus că-i treaba mea
Se simte bine;
Chiar nu avea niciun iubit.

Fii floarea mea de cactus Liliana!
Mi-a spus că pot să-i spun din prima Lili.
Oh, liliacul înflorit şi-a ridicat sprânceana
„Oare-i adevărat ce voi fi auzit?”



O blondă ca un aur copt ca vinul
Vechi de la Cotnar ca lanul
Când dă în pârg; trecuse anul
Iar eu mergeam la Lili „primul”
Voit intram ca ultimul venit.

Pe urmă mi-am făcut reproşul
Că-n loc să-l dreg stricasem borşul.
O invitase C, la noi; ce arvanit
Dat naibii; o făcuse-anume.

Cum sta pe canapea cu alţii Da şi Nu
Şi mai mult Da cu-atâta lume
Ea şi soţia mea şi-au spus pe num
Şi nu ştiu cum s-au şi-ndrăgit...

Şi da şi nu şi mai mult nu
După serată am luat-o de la capăt cu vrăjirea
Îi promiteam Parisul venea toamna
Ea mă-ntreba „Ce o să zică Doamna?”

Fiind şi singuri toamnă pe furiş
O sărutam să-i simt din nou dulceaţa
Stupoare: Lili era însăşi gheaţa.
Şi da şi nu şi nu şi eu şi tu şi truli truli

Se spulberase visul cu Parisul;evitasem sfada
Făceam curând 60 de ani,când blonda Lili
Pe-o frunză de arţar chiar din Canada
O ilutrată mi-a trimis; o am citit
Pe trecere la stop deloc nostalgic dar „golit”.
Ce repede trec dragostele; amintiri de amintit.
Dintr-un jurnal de pe dulap, găsit pieziş...

Pisica pe acoperiş...



IM („Jurnalul de pe dulap”)


TE IUBESC MUT DAGMARA






TE IUBESC MUT DAGMARA, CÂT DE MULT TE IUBESC;
TE IUBESC CÂT MAREA; TE IUBESC CÂT CERUL;
E DULCE AMARA ATINGEREA TA;
CA UN FLUTURE DUMNEZEIESC;
CA MAREA-N MAREE;
FLUXUL MĂ NINGE; REFLUXUL
CU BUZA TA MĂ ATINGE; ŞI VINE CURÂND
ŞI TAIFUNUL: DIN DOI FACE-VOM UNUL.NU CREZI?!
SAU POATE NU VREI.
ATUNCI TU NU SIMŢI TU NU VEZI;
IUBIREA POATE FI FIERASTRĂUL CU ZIMŢI;
DAR POATE FI CATIFEAUA; LALEAUA ROŞIE;
UN TRANDAFIR ZEFIRUL LUI CUM ŞI TU SIMŢI.
UITE CA MÂINE CÂNTA-VOR COCOŞII;
SE FACE ZIUĂ; CÂTE SE POT ÎNTÂMPLA
DINTR-O STINGERE- A NOPŢII :
FLOARE ŞI PLOI; NINGERE,
ÎNGERE! DUMNEZEU CARE COMBINĂ NU POATE
SĂ NU NE ARUNCE ÎN VINĂ:
UMEZI DE SOARE CUPRINŞI
DE RĂCOARI… ALINĂTOAREA
RĂCOARE DE DUPĂ CLIPA DE-APOI…




Ion Murgeanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu